2011-04-30 - New Editions of François Morellet 2011


On the occasion of François Morellet's new show Jordan/Seydoux has produced this spring three original silkscreens by the artist. They were printed in Paris by Atelier Eric Seydoux.

Recso-Verto 0°, 25°, 45° - 2011
Siebdruck, beidseitig gedruckt, auf Opaline Priplak 1092 g
Silkscreen, printed on both sides, on Opaline Priplak 1092 g
Sérigraphie recto-verso sur Priplak Opaline 1092 g
65 x 65 cm
Auflage / edition of 30 Ex.
1 800 € je / each / pièce
5 000 € die Serie / the series / la série


Printed double-sided on a translucent material, these silk-screen prints are marked with a hole for hanging which indicates the degree of their inclination, either 0°, 25° or 45°. The lines are printed in the same gray color on the front and the back, it is the thickness of the material as well as its translucent quality which changes its tint. On the left, the lines follow the inclination of the material while on the right, they stay carefully ... straight.
This edition, which hangs without a frame and uses one single nail, reflects the economy of means dear to François Morellet, his interest in systems, a fine mixture of order and disorder and his unconditional love for puns.


Von beiden Seiten bedruckt, sind diese Siebdrucke aus lichtdurchlässigem Material mit einem Loch zur Aufhängung versehen, dessen Position jeweils für die Neigung 0°, 25° oder 45° Grad verantwortlich ist.
Die Linien sind vorne und hinten im gleichen Grauton aufgedruckt, es ist die Dicke des Materials als auch seine Durchsichtigkeit die für den wechselnden Farbton sorgt. Auf der linken Seiten folgen die Linien dem Neigungswinkel des Materials während auf der rechten Seite sie sorgfältig ... gerade verlaufen.
Diese Edition, welche ohne Rahmen aufgehängt wird und nur einen einzigen Nagel braucht, reflektiert François Morellet´s Vorliebe für Sparsamkeit an Mitteln, sein Interesse an Systemen, einen feinen Mix aus Ordnung und Unordnung und seine bedingungslose Liebe für Wortspiele.


Imprimée recto-verso sur un support translucide, ces sérigraphies sont dotées d’un trou pour l’accrochage qui détermine leur degré d’inclinaison, soit 0°, 25° ou 45°. Les lignes sont imprimées dans le même gris au recto et au verso, c’est l’épaisseur du support ainsi que sa translucidité qui en change la teinte. A gauche, les lignes suivent l’inclinaison du support tandis qu’à droite, elles restent sagement… droites.
On retrouve dans cette édition, qui s’accroche sans cadre et à l’aide d’un seul clou, l’économie de moyens cher à François Morellet, son goût pour les systèmes, un fin mélange d’ordre et de désordre ainsi que son amour inconditionnel pour les jeux de mots.


loading...